Snabbt och effektivt

Jag har bestämt mig för att på bloggen även behandla träning. Världen behöver nog inte en träningsblogg till, men eftersom jag inspireras av andra som delar med sig av sina bästa tips så tänkte jag dela med mig av vad som inspirerar mig och hur mina utmaningar ser ut. Förhoppningsvis ger det dig något.

Jag, precis som alla andra, behöver få ihop livspusslet. Att träna vill jag ska kännas lustfyllt, därför måste min träning leva upp till ett antal kriterier.

1. Det får inte ta för lång tid.
2. Det kan inte ske på samma tid varje vecka.
3. Det ska kännas efteråt.

Jag tog tag i min träning efter förra sommaren (2012) – efter en månad kände jag suget efter att träna varje dag. Beroendet hade kickat in. Innan det händer finns det bara en sak som funkar, att träna.

Efter två månader med träning och en förkylning som däckade mig någon vecka så bestämde jag mig för att gå till en PT. Han mätte och sedan körde vi två pass – och herregud, jag förstod att det gick att träna mycket hårdare. Mitt max är mer än jag tror. Det var en viktig insikt. Det handlade om gym och det har det gjort fram tills nu (mer om det senare). Under vintern läste jag Timothy Ferriss 4-timmars kroppen och blev (som vanligt av Ferriss) sjukt inspirerad! På bara fyra timmars träning i MÅNADEN så skulle resultaten visa sig. Nu är jag inget stort fan av bilder på bar överkropp (sorry) men jag är mycket nöjd.

Framåt sommaren i år så blev jag nyfiken på att prova Ferriss simtips och har funnit att även de funkar – så just nu omger jag mig med tankar på att klara ett Triathlon lopp – vägen dit kommer min blogg att handla om – hur man snabbt och effektivt tar klarar ett Triathlon (är det en självemotsägelse? rent av en omöjlighet?).

4-timmarskroppen-en-extremguide-till-snabb-fettforbranning-okad-styrka-maximal-prestationsformaga-och-battre-sexliv

Klicka på bilden för att komma till Adlibris där du enkelt beställer hem den.

Kommentera

