Mentala barriärer – simning – magen

Minns ni simningen i OS i Peking? Då sattes 22 världsrekord, mycket tack vare de nya dräkterna. Sedan förbjöds dräkterna och man trodde att det skulle dröja innan nya rekord kunde presteras. I årets OS slogs nya världsrekord – förklaringen är att simmarna med dräkterna lärde sig att de kunde ligga högre upp i vattnet – något de tidigare var omedvetna om. Dräkterna hjälpte till med detta men det gick att lära sig att simma på samma sätt även utan dräkten – därmed går det nu att simma minst lika fort.

Idrotten inspirerar mig. Elitidrottare flyttar hela tiden gränsen för vad som anses fysiskt möjligt. De är målmedvetna om bryr sig om detaljer. Med hjälp av mental träning tar de fram mer än de trodde var möjligt av sig själva och visar därmed oss alla vilka fantastiska prestationer våra kroppar kan åstadkomma.

En mental barriär som jag lyckats flytta med hjälp av en ”simdräkt” är vad jag själv anser vara att ha en mage i balans. När jag började dricka Aloe Vera så blev jag medveten om att min mage kunde må väldigt mycket bättre än vad jag trott – det är liksom svårt att jämföra sin egen känsla i magen med någon annans, eller hur? Nu behöver jag inte dricka Aloe Vera varje dag längre för jag har flyttat min gräns. Jag accepterar inte längre att vara orolig i magen utan jag ändrar något direkt. Magen påverkas av många olika faktorer – Aloe Veran gav mig nya insikter och ett starkare immunförsvar – för mig är det grunden till ett stabilt välbefinnande.

Kommentera

