Leva tillsammans med någon och fortsätta vara sig själv

I samband med att jag träffade Björn så öppnades en ny värld för mig. Ungefär som när jag läste Asterix & Obelix för första gången, nya personer att lära känna, nya koder. Björns behandling avslutades med 45 minuter BARS. Vad det är beskriver jag här (jag ger nu själv samma behandling). BARS, eller access consciousness, är mer än en teknik, det är ett förhållningssätt som frigör mig från begränsningar. Genom att bejaka mig själv och ifrågasätta de gränser som jag sätter för mig själv så blir jag medveten om min potential och kan leva ut den, till gagn för mig och min omgivning.

Igår skrev jag om vikten av att just leva ut mig själv. På eftermiddagen fick jag sedan se en video med Dr Dain Heer, en av grundarna av BARS. Han blev intervjuad med anledning av sin bok, Being you, Changing the world. Det finns mycket att säga om boken – intervjun fokuserar på hur många agerar när de går in i en relation. Plötsligt förändrar vi våra vanor. Kanske slutar vi göra något som tidigare gav oss glädje, energi och tillfredsställelse. Avsaknaden av desamma blir sedan en känsla som förknippas med relationen. Genom att bli medveten om vad jag gillar och genom att fortsätta bejaka så tillför jag relationen glädje, energi och tillfredsställelse – istället för känslor av otillfredsställelse och missunnsamhet. Intervjun med Dain hittar du här. Är du nyfiken på vad en stund BARS kan ge dig så boka en tid – i sämsta fall känns det som en bra huvudmassage 🙂

Kommentera

