Välbehövlig semester – klockan på hyllan

Ikväll stavas Välbefinnande sovande barn, Ryan Adams på stereon och packade väskor. Imorgon börjar semestern efter ett kort möte på kontoret om en anställning i förlaget. Det är spännande tider. Våren har varit intensiv på många sätt, nya intryck, nya vänner, nya erfarenheter, nya kurser och kunskaper. Det ska bli skönt att koppla av med att bara ha en sak i tankarna, att bygga stuga i lagom takt.

Sommaren verkar vara i antågande även om den har svårt att bestämma sig. Jag ser fram emot att bada i Östersjöns bräckta vatten, får se när den premiären infinner sig. Det är något visst med det vatten man är uppvuxen med, mina första kallsupar minns jag ifrån en kall sommar när jag skulle ta badaren, vattnet var säkert inte mer än 15 grader, mulen var himmeln.

Jag önskar er mycket ljus och värme, lata dagar och tid för er själva. En god vän la klockan på hyllan när semestern började – kanske är det en idé?

Kanske dyker det upp ett blogginlägg under sommaren, kanske inte. I augusti är jag dock med säkerhet tillbaka, tills dess, ha det så bra, sök ert eget välbefinnande, ingen kan vägen så bra som ni själva.Aspö

Kommentera

