Wow, I don’t know

Ett tema som jag just nu utforskar en del handlar om att göra fel, misstag som vi kallar det. Att tillåta sig att göra det för att kunna komma vidare – det känns viktigt. Och hur svårt det kan vara att tillåta sig att göra fel. Jag känner att det verkligen är en stark drivkraft, kanske en rädsla i botten, att inte göra fel. Den som gör fel har liksom inte läst på ordentligt. Den som gör fel slösar sin energi. Den som gör fel borde sluta och låta någon annan göra det istället, någon som KAN.

Att tillåta mig själv att ha fel är för mig, idag, något som ger mig stor tröst och som gör det möjligt för mig att fortsätta göra det som jag tycker är roligt, även om det blir ”fel” ibland. Att våga ha fel gör att jag vågar hoppas på att någon gång ibland, göra rätt. Att fortsätta våga är grunden för att jag ska lära  mig något 🙂

Vi lär varandra tidigt vikten av att göra rätt. Jag skickar denna videon som en kärleksfull hälsning till alla föräldrar och lärare. (kolla sen gärna också Steve Jobs inlägget på min blogg).

Kommentera

