Vem coachar coachen?

Så sammanfattar jag första avsnittet av SVTs Coacherna. Vi får följa tre coacher, hyffsat stereotypa utifrån de fördomar som frodas – vilket bådar om möjligt underhållningsvärde. En stark rollbesättning med Lena Endre, Vanna Rosenberg och Cecilia Frode. Det första avsnittet trodde jag skulle ge mera – 28 minuter är varje del, hela säsongen är uppdelad på sex avsnitt. Tja.. Mitt mest bestående intryck är att det är samma typ av musik som Broen – samma produktionsbolag.. kanske är det lågbudget – eller alla pengarna är lagda på gage och storyn försvann någonstans i klippningen? Lena Endre spelar sjuksköterskan som sadlade om – som flyr sina problem genom pokerspel på nätet och som inte kan möta sin mans kåthet utan att först få tända ljus.. Det hela får mig osökt att tänka på Buddha i Las Vegas, en bok som vi gav ut på notis i maj 2011. Pokern möter buddhismen. Till skillnad från TV-serien så erbjuder boken ett spännande djup.

Nästa söndag så ger jag SVT en chans till – undrar förresten om de läst Buddhan?

För den som är nyfiken på vad man kan få ut av en riktig coach – tveka inte att boka en session med mig, 100% garanti – är du inte nöjd får du pengarna tillbaka (jag har inga årskort – den som ser avsnittet förstår 😉 )

Coacherna SVTs nya drama

Coacherna, en parodi på sveriges nya yrkeskår

Kommentera

