När forskning och andlighet möts

Vi lever i en spännande tid. Det känns som om vår tids olika kunskapsströmningar håller på att mötas. Kvantfysiken möter andligheten och deras teser bekräftar varandra. Själv har jag inte haft tålamodet att själv till fullo förstå Kvantfysiken – Gary Zukavs bok, de dansande Wu Li mästarna var länge mitt närmaste försök (slutsåld på svenska).

För alla er som liksom jag är intresserade av att utforska vilka ”bevis” som finns för att det finns mer där ute än den officiella historien så kommer här ett filmtips. What the bleep do we know? Se den. Antagligen behöver du se den flera gånger, kanske dela upp den i omgångar för att kunna greppa allt. För mig har det varit en lång process där jag haft stor hjälp av min vän och homeopat Björn Eneke. Allt vi önskar är möjligt, i samma stund som vi förändrar oss själva så förändrar vi vår värld. Så vilken förändring vill du vara?

Slutligen ett tack till er som läser min blogg, hör gärna av er med era reaktioner. Tipsa mig också gärna om era verktyg och inspirationskällor.

Kommentera

