Hur ser dina nödutgångar ut?

I veckan pratade jag med en vän om vikten av att ha en plan för hur vi kommer ur beteenden, val som börjat skava.. stressen börjar pumpa i öronen, trycket över bröstet kommer, andningen är inte som den ska, den snabba lunchen, det starka kaffet börjar locka.. då behövs en eller flera livlinor (för att låna ytterligare ett utryck) personer eller något annat som kan påminna oss om vilka vi egentligen vill vara. En färdplan tillbaka till sig själv. Precis så verkar Navid Modiri ha tänkt också, av hans blogginlägg att döma. Han skriver om stressens nödutgångar och jag blir ett stort leende av igenkänning. Kan varmt rekommendera er att lyssna på hans musik också ”Kom och dansa med oss” blev snabbt en favorit.

En av mina nödutgångar är BARS – det är himla fint sätt att tillsammans med någon annan få påminna mig om mig. Att det dessutom är en process som delas med någon annan gör att vi bygger starka relationer, bygger upp tillit.. med små steg förändrar vi världen genom att vara oss själva.

Klicka på bilden för att komma till Navids blogg 🙂

Hur ser din plan ut?

Kommentera

