Gå utanför trygghetszonen

Jag har varit lite ”ingrottad” i mig själv de senaste dagarna. Inte så konstigt att jag också blev förkyld.. vilket ytterligare förstärkte känslan av inåtvändhet. Igår kände jag att det vände ordentligt när jag på kvällen fick besök – min vän såg direkt att jag var trött och föreslog lite streching! För det är ju en fullständigt normal grej att föreslå? Inte alls! Men annorlunda och bäst av allt – det funkade! Kanske för att jag var tvungen att gå ur min bekvämlighetszon.

Varje gång jag gör det så slår det gnistor om tillvaron. Och ju längre tid det går utan att jag går ur zonen – ju lättare verkar det vara att liksom gå in i grottan.

Tillsammans hade vi sen en kreativ timme. Jag delade med mig av de tekniker jag lärt mig på mina senaste kurser på Englagård och vi kunde efter stunden konstatera att om han genomförde de fyra förändringar vi ringat in så skulle hans omsättning kunna öka med 300% – stadigvarande för överskådlig framtid. Inte så illa va? Jag söker fler verksamheter att jobba med – när jag fått fler referenser så kommer jag att lansera min nya verksamhet. Denna visionen fyller mig med glädje, inspiration och energi. Vilka visioner har du som fyller dig med glädje, inspiration och energi?

Kommentera

